De klimaatmars bracht 40.000 mensen op straat. Door in het logo jong en oud te laten zien, wordt een brede doelgroep aangesproken. De beeldcampagne heeft een activistisch karakter door de grof uitgeknipte figuren en krachtige kleuren.
Dagblad De Pers
Chantal2025-07-10T20:51:56+02:00Om aandacht te vragen voor ons onhoudbare voedselsysteem hebben we voor Milieudefensie een ludieke krant met serieuze ondertoon ontworpen. Met een oplage van 100.000 is de spoofkrant door het hele land verspreid op NS-stations.
IMD Business School
Chantal2025-07-10T20:54:53+02:00Al ruim 10 jaar ontwerpt Act Impact het jaarboek van de prestigieuze businessschool IMD uit Zwitserland. We ontwerpen voor elke klas een uniek jaarboek met een eigen thema.
KlimaatGesprekken
Chantal2025-07-10T20:55:47+02:00Voor Stichting KlimaatGesprekken hebben we het handboek ‘Morgen begint nu’ ontworpen. Het boek hoort bij de workshopreeks KlimaatGesprekken, waarbij je leert je voetafdruk te verkleinen en je handafdruk te vergroten.
Energieke Rondeveners
Chantal2025-07-11T10:19:32+02:00De Energieke Rondeveners willen een duurzame gemeente die bruist van schone energie. Er zijn zo'n 50 vrijwilligers actief als warmtescanners, energiecoaches, tuincoaches en klimaatcoaches. We hebben de huisstijl, website en verschillende communicatiemiddelen ontwikkeld.
Milieudefensie
Chantal2025-07-11T10:23:41+02:00Milieudefensie voert campagne voor duurzame melk. Het verhaal achter melk is tijdens de eerste fase van de campagne uitgelegd aan de hand van drie onderwerpen: het oerbos, de boer en de megastallen. In de tweede fase richt de campagne zich op de supermarkten.
Energie van Rotterdam
Chantal2025-07-11T10:23:52+02:00Een interessant ontwerpvraagstuk was hoe de energiecoöperaties hun eigen huisstijl behouden, maar wel deel uitmaken van de koepelorganisatie Energie van Rotterdam. Er is gekozen voor een zon en een schuine lijn als herkenbare elementen die de coöperaties verbindt.