De verbeelding aan de macht
Green Deals
Infographics over groene groei
Green Deals zijn concrete initiatieven voor groene groei waarin overheid en samenleving vanaf de start op interactieve wijze samenwerken. Centrale gedachte is dat de overheid initiatieven faciliteert en versnelt door het wegnemen van knelpunten.
Act Impact heeft samen met 7 afdelingen van de overheid de hoogtepunten in beeld gebracht in de vorm van infographics om zo de Tweede Kamer voor te lichten over de stand van zaken.
Milieudefensie
Beeldcampagne voor eerlijke melk
Milieudefensie voert campagne voor duurzame melk. Het verhaal achter melk is tijdens de eerste fase van de campagne uitgelegd aan de hand van drie onderwerpen: het oerbos, de boer en de megastallen. In de tweede fase richt de campagne zich op de supermarkten. Met een petitie eist Milieudefensie een eerlijke prijs voor duurzame melk.
Act Impact heeft de gehele beeldcampagne ontwikkeld.
De Groene Werkplek
Infographics over duurzame gebouwen
BBN adviseurs onderzoekt met het project ‘De Groene Werkplek’ de duurzaamheid van gebouwen in verschillende regio’s met de BREEAM methodiek. Voor Rotterdam, Utrecht en de Zuidas heeft Act Impact de onderzoeksresultaten gevisualiseerd in een folder.
Urgenda
Persfotografie Klimaatzaak
Urgenda is een organisatie voor duurzaamheid en innovatie die Nederland, samen met bedrijven, overheden, maatschappelijke organisaties en particulieren, sneller duurzaam wil maken. Ze zijn internationaal bekend geworden met de Klimaatzaak tegen de Nederlandse Staat.
Act Impact heeft verschillende acties en initiatieven van Urgenda gedocumenteerd, zoals de Klimaatzaak, de Climate Miles en de Dag van de duurzaamheid. De persfoto’s zijn wereldwijd gepubliceerd in o.a. The Guardian, BBC Europe, Science, en Le Monde.
Dierenbescherming
Uitleganimatie 150-jarig bestaan
De Dierenbescherming bestaat 150 jaar. Dit is gevierd met o.a. een uitleganimatie die de mijlpalen in beeld brengt. De dieren Max, Luna en Belle hebben ieder hun eigen verhaal dat aansluit op de activiteiten van de Dierenbescherming. Zij kunnen zelf niet praten dus vertelt Jack je het verhaal d.m.v. een stoere voice-over.
De animatie is gebruikt op de website van de Dierenbescherming en verspreid via social media.
Beter in het groen
Huisstijl en illustraties
Wij hebben de huisstijl van Beter in het groen ontwikkeld. Met een kleurrijke dynamische illustratie van een landschap laten we zien dat buiten in de natuur zijn gezond is.
Beter in het groen maakt gezond aanbod in het groen beter vindbaar voor burgers en gezondheidsprofessionals.
Klimaatmars
Beeldcampagne voor een eerlijk klimaatbeleid
Wij hebben de beeldcampagne ontwikkeld voor de Klimaatmars. De beelduitingen hebben een activistisch karakter door de grof uitgeknipte figuren en krachtige kleuren. Door in de foto’s zowel jong als oud te laten zien, spreekt het een brede doelgroep aan. De jongeren werden bereikt met een Instagram square animatie. De klimaatmars is mede groot geworden door honderden vrijwilligers die posters en flyers door het hele land hebben verspreid.
De Klimaatmars is georganiseerd door Greenpeace, FNV, Milieudefensie, Oxfam Novib, Woonbond en De Goede Zaak.
Stadskantoor Venlo
Infographic duurzaam gebouw
Het nieuwe stadskantoor van Venlo is zoveel mogelijk ontworpen en gebouwd op basis van de Cradle to Cradle principes. Het gebouw is niet alleen maar duurzaam maar levert ook een positieve bijdrage aan mens, milieu en economie. In deze infographic worden alle duurzame aspecten benoemd en waar nodig nader toegelicht.
Milieu Centraal
Fotografie duurzaam leven
Als huisfotograaf van Milieu Centraal maakt Act Impact foto’s van verschillende duurzame thema’s. De beelden zijn opgenomen in de database van Climate Visuals als voorbeelden van goede communicatie over klimaatverandering en duurzaamheid.
For more information about licensing the images, you can email Chantal.
Het getij terug in de Grevelingen
Uitleganimatie voor Staatsbosbeheer
De Grevelingen is het grootste zoutwatermeer van Europa.
Het bodemleven heeft, door het vroegere verdwijnen van het getij, een gebrek aan zuurstof. En daar… heeft al het leven in het water last van…
In samenwerking met Beperkt Getij Grevelingen komt er een strategische doorlaat die de natuur helpt en veilig is.
Klimaatparade
Beeldcampagne en website
Tijdens de Klimaattop in Parijs eind 2015 riepen Nederlanders, op hetzelfde moment als honderdduizenden wereldwijd, om een serieuze aanpak van klimaatverandering. De Klimaatparade werd georganiseerd door verschillende NGO’s en vrijwilligers (o.a. Greenpeace, Milieudefensie, Oxfam Novib, Hyvos en Avaaz).
Act Impact is vanaf het begin nauw betrokken geweest bij het proces en heeft de communicatiestrategie, beeldcampagne, website en fotografie ontwikkeld. Om een brede doelgroep aan te spreken is in de beeldtaal gezocht naar een balans tussen activisme en optimisme.
Waterschap HDSR
Beeldcampagne ‘De boerensloot leeft’
Voor het waterschap HDSR en het agrarisch collectief RVV heeft Act Impact de campagne ‘De boerensloot leeft!’ ontwikkeld. Tijdens een workshop met agrariërs werd gekeken welke stijlen, communicatiestrategieën en communicatiemiddelen het meest kansrijk zijn voor de campagne. Met de feedback die we hebben gekregen zijn we tot een communicatieplan gekomen. Uitgangspunt van de campagne is het informeren, stimuleren en waarderen van boeren die aan de slag gaan met ecologisch slootschonen. De inzet is een boerensloot die leeft.
We hebben interviewvideo’s en foto’s gemaakt van pilot-boeren die laten zien hoe ze ecologisch slootschonen met verschillende machines. De beelden worden getoond tijdens bijeenkomsten waar kennisuitwisseling plaatsvindt.