De verbeelding aan de macht
Waterschap HDSR
Met de campagne 'De boerensloot leeft!' wil het waterschap de boeren informeren, stimuleren en waarderen om aan de slag te gaan met ecologisch slootschonen. We hebben een communicatieplan en video's en foto's gemaakt van pilot-boeren die laten zien hoe ze ecologisch slootschonen met verschillende machines.
Klimaatmars
De klimaatmars bracht 40.000 mensen op straat. Door in het logo jong en oud te laten zien, wordt een brede doelgroep aangesproken. De beeldcampagne heeft een activistisch karakter door de grof uitgeknipte figuren en krachtige kleuren.
Dagblad De Pers
Om aandacht te vragen voor ons onhoudbare voedselsysteem hebben we voor Milieudefensie een ludieke krant met serieuze ondertoon ontworpen. Met een oplage van 100.000 is de spoofkrant door het hele land verspreid op NS-stations.
IMD Business School
Al ruim 10 jaar ontwerpt Act Impact het jaarboek van de prestigieuze businessschool IMD uit Zwitserland. We ontwerpen voor elke klas een uniek jaarboek met een eigen thema.
Milieu Centraal
Als fotograaf van Milieu Centraal maakt Chantal foto's van verschillende duurzame thema's, zoals duurzaam wonen, reizen, voedsel en spullen. Op de foto's zie je mensen die praktisch bezig zijn met een duurzame actie. Andere beelden zijn meer documentair van aard.
KlimaatGesprekken
Voor Stichting KlimaatGesprekken hebben we het handboek ‘Morgen begint nu’ ontworpen. Het boek hoort bij de workshopreeks KlimaatGesprekken, waarbij je leert je voetafdruk te verkleinen en je handafdruk te vergroten.
Energieke Rondeveners
De Energieke Rondeveners willen een duurzame gemeente die bruist van schone energie. Er zijn zo'n 50 vrijwilligers actief als warmtescanners, energiecoaches, tuincoaches en klimaatcoaches. We hebben de huisstijl, website en verschillende communicatiemiddelen ontwikkeld.
Milieudefensie
Milieudefensie voert campagne voor duurzame melk. Het verhaal achter melk is tijdens de eerste fase van de campagne uitgelegd aan de hand van drie onderwerpen: het oerbos, de boer en de megastallen. In de tweede fase richt de campagne zich op de supermarkten.
Energie van Rotterdam
Een interessant ontwerpvraagstuk was hoe de energiecoöperaties hun eigen huisstijl behouden, maar wel deel uitmaken van de koepelorganisatie Energie van Rotterdam. Er is gekozen voor een zon en een schuine lijn als herkenbare elementen die de coöperaties verbindt.